Bárányhimlő

Mit kell tudni a gyermekkori és a felnőttkori bárányhimlőről? Mi az övsömör? Megelőzés és kezelés. Cikkek, írások, tapasztalatok. Egy kétgyermekes gyakorló anyuka blogja.

Utolsó kommentek

Friss topikok

  • infektológus: Dr. Szinku Ilona vagyok, a kaposvári Oktató Kórházban dolgozom 16 éve, infektológusként. Évek óta ... (2009.03.16. 10:47) Én is voltam bárányhimlős...

Én is voltam bárányhimlős...

2009.03.11. 18:22 - Bárányhimlő

Címkék: kórház óvoda óvodás bárányhimlő vesegyulladás

Igen, mint bárki más. Csak nem emlékszem rá. Mármint a pöttyökre. De az emlékeim erről elég lehangolóak...

Négy éves voltam és beutalt a gyerekorvos Vácra, valamilyen vesegyulladással. Akkor még nem úgy volt, hogy anyu-apu ott lehetett az ágyamnál, foghatta a kezemet. Á!!! Hétvégén eljöhettek, volt 1-2 óra látogatási idő, és én a kórteremben, ők a kórház erkélyén, ablakon keresztül érintkezhettünk. Rettenetes volt!

Utálatos volt a főnővér, a gyógyszereket is utáltam. Volt egy kislány, az igazi kis kígyó volt... Az úgy volt, hogy "megparancsolta" nekem a nővér, hogy nehogy ki merjek jönni az ágyból, mert akkor lesz nemulass!!! Amikor lejárt aznap a nővérnek a műszak és hazament, hát, a gyerekek egyből kiugrottak az ágyból és rohangáltak a folyosón. Nekem, persze, nem lehetett, mert azt mondták, ugye... Na, odajött a kislány, és mondja nekem, hogy jöjjek én is, fussunk egyet. Mondom én: nem lehet, mert megtiltották. Erre ő: ne félj, nem árullak el. Hát, több se kellett, persze, hogy mentem rohangálni. A kislánynak hosszú haja volt, és lobogott, ahogy futott. Nekem középhosszú és dobáltam a fejem, hogy nekem is lobogjon... :)) Persze a kislány másnap beköpött a nővérnek... Na, ezért volt kis kígyó!

Ezután jött a büntetés. Legalábbis én így érzékeltem. Ugyanis bárányhimlős lettem. Ott, a kórházban. Külön szobába ZÁRTAK. Szó szerint! Bezárták az ajtót. Nem járhattam ki, csak ha szóltam és valaki kiengedett. Ez egyenlő volt a börtönnel.

Emlékszem, anyám vett nekem egy csomó színezőt meg filcet. És, mint a legtöbb gyerek, ha nem fogott a filc, benyálaztam. Természetesen egy idő után minden filces lett: a nyelvem, a szám, az ágynemű... Örültek nekem nagyon... Egyszer, egy ilyen alkalommal nagyon kellett pisilni. Kopogtam, zörögtem, hogy jöjjön valaki és engedjen ki, de nem jött senki, csak egyszer valami egészségügyis, aki benézett, de nem csinált semmit, szóval nem bírtam tovább és bepisiltem... Négy éves voltam, nem bírtam tovább. A filc, a tinta meg minden... Tiszta kék volt.

Sokáig, úgy látszik, nem bírták velem, mert egyszer csak, mintha az égből pottyant volna, megjelent anyám, elképedve látta, milyen állapotban vagyok (nemcsak bárányhimlős, de tintás is...), kiverte a balhét és elhozott a kórházból. Vagy a kórház küldött haza. Vagy mindkettő. Otthon kezeltek tovább a vesémmel is és a bárányhimlővel is. A kórházban egy hónapot voltam, otthon pár nap alatt meggyógyultam és mehettem oviba újra.

Azóta persze változtak a kórházi viszonyok. Nem biztos, hogy jó irányba, de a lényeg, hogy óvodás kisgyerekként egy örök élmény marad ez a pár hét a kórházban, amit nem kívánok senkinek. Főleg egy négyéves kisgyereknek nem...

(A kép illusztráció.)

A bejegyzés trackback címe:

https://baranyhimlo.blog.hu/api/trackback/id/tr42996341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

infektológus 2009.03.16. 10:47:27

Dr. Szinku Ilona vagyok, a kaposvári Oktató Kórházban dolgozom 16 éve, infektológusként. Évek óta foglalkozom védőoltásokkal. Kiemelkedő fontosságunak tartom a prevenciót, hiszen annak köszönhető, hogy gyermekeinket már nem fenyegetik a sokszor halálos szövődményt okozó klasszikus fertőző betegségek.
Napjainkban a bárányhimlő maradt az egyetlen klasszikus fertőző gyermekbetegség.
Érdemes túlesni rajta? Előzzük meg védőoltással? Gyakran visszatérnek ezek a kérdések tanácsadások során.
Amikor gyermekem 3 évesen átesett bárányhimlőn, még nem volt védőoltás. Szövődmény nem volt nála, de az akkori szentesténket emlékezetessé tette betegsége. Annyira fájt a szája a belül lévő hólyagoktól, hogy a család minden tagja kereste benne a nemlétező halszálkát.....
Minden évben egyre több gyermeket veszünk fel kórházba bárányhimlő okozta szövődmények miatt, leggyakrabban tüdőgyulladásal és bőrfertőzésekkel.
Legutóbb egy 12 éves fiucskát utaltak be életveszélyes állapotban. Annyira lecsökkent a véralvadásban fontos vérlemezkék száma, hogy orrvérzése majdnem kivérzéshez vezetett...


süti beállítások módosítása