Bárányhimlő

Mit kell tudni a gyermekkori és a felnőttkori bárányhimlőről? Mi az övsömör? Megelőzés és kezelés. Cikkek, írások, tapasztalatok. Egy kétgyermekes gyakorló anyuka blogja.

Utolsó kommentek

Friss topikok

  • infektológus: Dr. Szinku Ilona vagyok, a kaposvári Oktató Kórházban dolgozom 16 éve, infektológusként. Évek óta ... (2009.03.16. 10:47) Én is voltam bárányhimlős...

Miért indítok bárányhimlő blogot?

2009.02.25. 18:54 - Bárányhimlő

Címkék: bárányhimlő bárányhimlő elleni védőoltás

Két gyermekem van. Egy közel 10 és egy négyéves. Prevenciópárti vagyok, úgy gondolom, ha valamit lehet, előzzük meg. Így vagyok a betegségekkel is. Mindkét gyermekem megkapta a kötelező oltásokon túl az ajánlottakat, sőt, a nagyot beoltottam annak idején bárányhimlő ellen. Hát, ennek külön története is van...

Ez még 2002-2003 körül lehetett, amikor a lányom mindössze három éves volt. Szerettünk volna második babát, és úgy döntöttünk, jobb, ha védett lesz a gyerek és nem hozza haza az oviból a betegséget, ami kvázi engem is veszélyeztetett volna várandós koromban. Azóta persze "megokosodtam", és már tudom, ha kitört volna lányomon a bárányhimlő, akkor se lett volna sem nekem, se a magzatnak semmi bajunk, mivel kisgyermekkoromban már én is átestem a betegségen. (Na, erről majd külön írok, mert ez is kalandos volt annak idején!) Így védett voltam. De sebaj, gondoltam, jobb, ha ez a dolog kimarad az életéből, ha van rá védőoltás, akkor miért ne oltatnám be?

Kiváltottuk a védőoltást, de a gyermekorvos, mikor a beadásra került volna sor, úgy kikelt magából, hogy nemhogy megnyugtatta volna a gyereket, aki amúgy is utálta az oltásokat, meg az orvostól is félt, hanem inkább "lekapta" a férjemet, morgott vele, hogy mi milyen hülyék vagyunk, hogy bárányhimlő ellen akarjuk beoltatni a gyereket. Szó se róla, a gyerek üvöltött, a férjem pedig megmondta, hogy ez volt az utolsó, hogy ő orvoshoz vigye a gyereket a jövőben... Neki elege van! (Na, ennyit a pasik hozzáállásáról...)

Mindegy, a gyerek és a férjem túlélte, sőt azt is megértem, hogy később, már a kicsinél az orvos MAGA ajánlotta a védőoltást! Na, mennyit fordult a világ, nemdebár. És a gyerek nem volt bárányhimlős, még csak oltási reakció sem volt. Nem volt viszketés, vakarózás, két hét házi zárka és a többi, és a többi.

Nos, ebből a megfontolásból indítottam ezt a blogot, ahol szeretném Nektek (Önöknek) összegyűjteni az élményeimet és a bárányhimlővel, illetve annak kezelésével és megelőzésével kapcsolatos tanácsokat és ötleteket.

További szép bárányhimlő mentes napokat kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://baranyhimlo.blog.hu/api/trackback/id/tr45965852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása